مطلقه كي زيرپرورش بچوں كا كتنا نفقه والد پر لازم هوگا؟


مطلقه كي زيرپرورش بچوں كا كتنا نفقه والد پر لازم هوگا؟
سوال
طلاق كے بعد مطلقه كي زير پرورش بچوں كا نفقه اس كے والد پر كتنا لازم هوگا ، واضح رهے كه اولاد ماں كے ساتھ سعودی عرب ميں ره رهي هے ، جبكه والد هندوستان ميں هے ، وهاں ايك بچه پر ماهانه 500 ریال كا كم سے كم خرچ آرها هے  ، جبكه والد كي آمدني اور اس كي مالي حالت كے لحاظ سے يه رقم بهت زياده هے ، تو اس صورت ميں والد پر كتنا نفقه لازم كيا جائے گا –
جواب:
والد پر اولاد كا نفقه اتنا لازم هوتا هے جتنے سے ان كي ضرورتوں كي تكميل هوجائے –  علامه كاساني عليه الرحمة لكھتے هيں:
وأما بيان مقدار الواجب من هذه النفقة فنفقة الأقارب مقدرة بالكفاية بلا خلاف (بدائع الصنائع في ترتيب الشرائع : كتاب النفقة ، فصل في بيان مقدار الواجب)
ليكن اولا د كي ضرورت كي تكميل كے بقدر نفقه كے لزوم ميں يه بھي شرعا ملحوظ هے كه نفقه والد كي مالي حالت كے مطابق هي لازم هوگا  ، اس سے زائد نهيں - چناں چه  الله عزوجل كا ارشاد هے :
وَعَلَى الْمَوْلُودِ لَهُ رِزْقُهُنَّ وَكِسْوَتُهُنَّ بِالْمَعْرُوفِ لَا تُكَلَّفُ نَفْسٌ إِلَّا وُسْعَهَا لَا تُضَارَّ وَالِدَةٌ بِوَلَدِهَا وَلَا مَوْلُودٌ لَهُ بِوَلَدِهِ ( سورة البقرة : 233 )
اس آيت ميں والد پر نفقه وغيره كے لزوم ميں معروف اور تكليف مالا يطاق كي قيد هے ، اس كي وضاحت كرتے هوئے علامه رازي عليه الرحمة لكھتے هيں:
المراد من الآية أن أب هذا الصبي لا يكلف الإنفاق عليه وعلى أمه ( في العدة ) إلا ما تتسع له قدرته –   ثم بين في النفقة أنها على قدر إمكان الرجل بقوله : { لِيُنفِقْ ذُو سَعَةٍ مّن سَعَتِهِ وَمَن قُدِرَ عَلَيْهِ رِزْقُهُ فَلْيُنفِقْ مِمَّا ءاتَاهُ الله لاَ يُكَلّفُ الله نَفْساً إِلاَّ مَا ءاتاها }
علامه خازن عليه الرحمة اس آيت كي تشريح ميں لكھتے هيں :
والمعنى أن أبا الولد لا يكلف في الإنفاق عليه وعلى أمه إلاّ قدر ما تتسع به مقدرته – ( تفسير لباب التاويل )
علامه ابن عربي عليه الرحمه لكھتے هيں :
قوله تعالى: {وعلى المولود له رزقهن وكسوتهن بالمعروف}: دليل على وجوب نفقة الولد على الوالد لعجزه وضعفه ؛ فجعل الله تعالى ذلك على يدي أبيه لقرابته منه وشفقته عليه ____  قوله تعالى: {بالمعروف}: يعني على قدر حال الأب من السعة والضيق، كما قال تعالى في سورة الطلاق: {لينفق ذو سعة من سعته ومن قدر عليه رزقه فلينفق مما آتاه الله}
ان تفسيري عبارتوں سے معلوم هوا كه طلاق كے بعد اولاد يا  دوران عدت اس كي مطلقه ماں كے نفقه ميں اولاد كے والد كي مالي حالت  اور اس كي آمدني هي كي رعايت كي جائے گي  ، اس كي والده كے معيار زندگي اور اس كے اخراجات وغيره كو اولاد كے نفقه كے تعين ميں معيار نهيں بنايا جائے گا ،  بلكه والد كي آمدني كے لحاظ سے بچوں كا جو اوسط خرچ هوتا هے وه اس پر لازم كيا جائے گا –  مثلا اتني آمدني والے لوگ  اپنے بچوں كي تعليم وتربيت ميں عموما جتنا خرچ كرتے هيں ، اتنا اس پر لاز م كيا جائے گا - اس سے زياده كا اس سے مطالبه قرآني آيت كے خلاف  هے اور اس مضرت ميں داخل هے جس سے خود اس آيت ميں منع كيا گيا هے ، الله عزوجل كا ارشاد هے : لَاتُضَارَّ وَالِدَةٌ بِوَلَدِهَا وَلَا مَوْلُودٌ لَهُ بِوَلَدِهِ ( سورة البقرة : 233 )
اس لئے نفقه كي ايسي مقدار متعين كرنا جو والد كي مالي حالت كے مطابق نه هو شرعا ظلم اور غلط هے  - واضح رهے كه اس ميں دادا يا والد كے ديگر نسبي رشته دار وں كي مالي آمدني كو معيار نهيں بنايا جائے گا ، كيونكه نفقه كا تعلق والد سے هے كسي اور سے نهيں –  اسي لئے قرآن ميں وعلي المولود له  كا لفظ استعمال كيا هے-  والله اعلم وعلمه اتم
محمد عارف باللہ القاسمی